5 érv a vízivás mellett

5 érv a vízivás mellett – így lehetsz egészséges és fitt!

A nyári hőségben valószínűleg senkit sem kell emlékeztetni a folyadék pótlására – arra azonban már gyakrabban, hogy az üdítők, szénsavas italok, cukrozott gyümölcslevek a kellő mennyiségű vízivást nem tudják helyettesíteni. A dehidratáció felelős lehet több megbetegedésért is. 5 pontban összeszedtük, miért leszel egészségesebb és hogyan járul hozzá súlyod csökkenéséhez a vízivás.

1. Viszlát aszpirin, viszlát fáradtság!

Amennyiben fejfájást, fáradtságot tapasztalunk, enyhe dehidratációra gyanakodhatunk, hisz szervezetünk
1-2%-os vízvesztesége – a szomjúságérzeten túl – ezekben a tünetekben is megnyilvánulhat.

Vízivás

2. “Itatja” az ízületeket

Az ízületi porcot (amely fontos szerepet tölt be mozgáskor, hiszen hozzájárul, hogy a csúszós felszínén a csontvégek szabadon mozoghassanak) 70 százalékban víz alkotja. A víz hozzájárul az ízület táplálásához és a teher eloszlatásához, így az ízületi fájdalmak megelőzéséhez is.

3. Vidám emésztés

Ahhoz, hogy az emésztés zavartalanul működjön, és ne alakuljanak ki különböző megbetegedések (reflux, gyomorfekély, stb.) szintén szükség van megfelelő mennyiségű víz és alkáli, azaz lúgos kémhatású ásványi anyagok (kálcium, magnézium) fogyasztására. Emellett székrekedés esetén is érdemes elgondolkodni, elegendő volt e napi folyadékbevitel, mert a végbél az elsők közt van ahova a szervezet vízraktárért nyúl.

4. Fiatalos, szép arcbőr

Számtalan helyen lehet olvasni és hallani, hogy a külső ápolás mellett mennyire fontos a vízpótlás, ha szép, üde, kisimult arcot/bőrt szeretnénk.

10 évet fiatalodott! Sarah Smith (Dailymail) a fejfájását és emésztési zavarait szerette volna kellő mennyiségű vízivással megszüntetni. Ő is meglepődött amikor összehasonlította 4 hét után az előtte utána képeit.

5. Szerepe van a fogyásban

A dehidratáltság hozzájárul a rossz vér- és nyirokkeringéshez, lassul az anyagcsere, valamint a szervezet a méreganyagokat a zsírsejtekben raktározza (egyenes út a cellulit kialakulásához, amely nem csupán esztétikai probléma!). Az egészséges étrend egyik alapja a megfelelő folyadékbevitel – a kellő mennyiségű vízfogyasztás főszereplője a diétáknak és az alakformálásnak.

Mennyi vízre van szükségünk?

A szervezetben vízhiány vagy víztöbblet esetén kompenzáló mechanizmusok működnek, melyek vagy a magatartáson keresztül a vízfelvétel, vagy a vizeletképzés irányába hatnak, egészen addig amíg a vízháztartás helyre nem áll. Maga a vízszükséglet egyénenként változó – függ az étkezéstől, a környezeti feltételektől, az aktivitás szintjétől és egyéb tényezőktől. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének honlapján korcsoportokra bontva megtalálható a napi szükséges vízmennyiség.