Blog

Hírek, cikkek érdekességek a sport és az egészséges élet világából...

5 érv a vízivás mellett

5 érv a vízivás mellett – így lehetsz egészséges és fitt!

A nyári hőségben valószínűleg senkit sem kell emlékeztetni a folyadék pótlására – arra azonban már gyakrabban, hogy az üdítők, szénsavas italok, cukrozott gyümölcslevek a kellő mennyiségű vízivást nem tudják helyettesíteni. A dehidratáció felelős lehet több megbetegedésért is. 5 pontban összeszedtük, miért leszel egészségesebb és hogyan járul hozzá súlyod csökkenéséhez a vízivás.

Tovább olvasom...

5+1 Fitnesz applikáció a mobilodra

Összegyűjtöttük a legnépszerűbb fitnesz alkalmazásokat, amelyek remek kiegészítői egyéni, otthoni vagy szabadban végzett edzéseidnek, és a legjobb, hogy így bárhová magaddal viheted edzésterveidet, eredményeidet.

53d2dc43df631_-_cosmo-blog-nike-training-club-app-best-personal-trainer-4o8s5g-lgn

Tovább olvasom...

Betegség és mozgás

betegen_edzeniA fizikai aktivitás, edzés az immunrendszer védekezőképességének erősítésében, és a betegségek megelőzésében nagy szerepet játszik. Azonban ha már náthásak vagyunk, vagy utolért minket az influenza, a gyógyulásnak sokszor az útjába állhat a mozgás erőltetése.

Tovább olvasom...

Core izmok

A 'core' szó jelentése mag, vagy valaminek a központja - az elnevezés a hasüreget körülvevő izomcsoport elhelyezkedésére és funkciójára utal. Erősítésére ma már a legtöbb szakember felhívja a figyelmet. De miért is kapott kiemelt figyelmet ez az izomcsoport, és hogyan tudjuk erősíteni?

Tovább olvasom...

Currys csirkesaláta pitában

curry_csirkesalata_pitaHa egészséges és könnyű ebédre vágysz, ajánljuk ezt a 15 perc alatt is elkészíthető laktató finomságot! 

Tovább olvasom...

Egészségközpont

A Soter Egészségfejlesztési Nonprofit Kft fő célja a testi-lelki egészség megőrzése, az egészségtudatosság fejlesztése mind szervezeti, mind egyéni szinten. Tevékenysége fókuszában az egészség, mint legfőbb érték áll, s mint ilyen, minden korosztály számára kiemelt fontossággal bír.

Tovább olvasom...

Fitness kiegészítők

Nem csupán színesítik és feldobják az edzést, de igen hatékonyan lehet alkalmazni az alábbi, könnyen beszerezhető, és kis helyet foglaló fitnesz kiegészítőket - ha már jártál csoportos fitness órán vagy személyi edzőnél, akkor ismerősek lehetnek ezek a darabok. (Javasoljuk, hogyha még sosem próbáltad valamelyik fitness eszközt, akkor a beszerzés előtt látogass meg egy oktatót a feladatok helyes kivitelezése érdekében.)

Tovább olvasom...

Gyógyító fűszereink

gyogyito_fuszerekValószínűleg a legtöbben elképzelni sem tudjuk ételeinket a jellegzetes ízű és illatú fűszerek nélkül - élettani hatásaikról viszont gyakran nem esik szó. Pedig azok a növények, melyekből ízesítőink készülnek, számtalan egészségmegőrző tulajdonsággal rendelkeznek. Összegyűjtöttük a konyhában gyakran előforduló "csodaszereket", és azok gyógyhatását.

Tovább olvasom...

Mozgásra fel!

Veszélyes ülőmunka? Mozgásra fel!

A folyamatos ülőmunka, főleg ha helytelen testtartással és mozgáshiánnyal is párosul, a mozgásszervi panaszok mellett belgyógyászati problémákat is okoz, rossz hatással van a mentális állapotra, és növeli a daganatok kialakulásának esélyét. A kockázatok mellett összegyűjtöttük a megelőzés hatékony módjait is!

Tovább olvasom...

Stretching – a fizikai és szellemi kiegyensúlyozottságért

stretching_nyujtas_psoasHa nem szoktál nyújtani, mert felesleges időpocsékolásnak tartod, vagy oktatsz, és csak pár percet szánsz rá az óra végén, akkor van egy rossz hírünk: a stretching kerülésével az izom rugalmassága csökken, kisebb erőkifejtésre lesz képes, valamint a fáradt és megterhelt izomzat lassabban fog regenerálódni, sőt a sérülésveszély is fokozódik.

Tovább olvasom...