Core izmok

A 'core' szó jelentése mag, vagy valaminek a központja - az elnevezés a hasüreget körülvevő izomcsoport elhelyezkedésére és funkciójára utal. Erősítésére ma már a legtöbb szakember felhívja a figyelmet. De miért is kapott kiemelt figyelmet ez az izomcsoport, és hogyan tudjuk erősíteni?

A core izmok

Az izomcsoportba tartozik:

  • a haránt hasizom, a külső és a belső ferde hasizom, az egyenes hasizom 
  • a gerincfeszítő izmok 
  • a sokbahasadt izmok
  • a rekeszizom
  • a medencefenék izmai 

Ide sorolható még:

  • a széles hátizom
  • a nagy farizom
  • a csípő közelítő és távolító izmok

A core izmok csoportja funkcióját tekintve segít a helyes testtartásban, stabilizálja a törzset, védi a gerincoszlopot, hozzájárul a mozgás közbeni egyensúly megtartásához. A core izmok szerepe a mindennapi életünkben is rendkívül fontos, de erősítésükkel az edzések hatékonyságát is növelni tudjuk.

 

Core izmok erősítése

A core izmok erősítésére szinte végtelen számú gyakorlat áll rendelkezése - saját testsúlyos, eszközös gyakorlatok dinamikusan vagy statikusan végrehajtva. Azt tanácsoljuk, kezdetben mindenképp személyi edzővel vagy oktató irányításával erősítsünk - a helytelen végrehajtással gyakran nagyobb kárt okozhatunk magunknak. Találhatunk kifejezetten Core tréning órákat, de a funkcionális jellegű edzések és a gerinctréning típusú órák is kiemelten foglalkoznak ennek az izomcsoportnak az optimális fejlesztésével.