Fitness kiegészítők

Nem csupán színesítik és feldobják az edzést, de igen hatékonyan lehet alkalmazni az alábbi, könnyen beszerezhető, és kis helyet foglaló fitnesz kiegészítőket - ha már jártál csoportos fitness órán vagy személyi edzőnél, akkor ismerősek lehetnek ezek a darabok. (Javasoljuk, hogyha még sosem próbáltad valamelyik fitness eszközt, akkor a beszerzés előtt látogass meg egy oktatót a feladatok helyes kivitelezése érdekében.)

1. Fit-Ball

Ma már elterjedt eszköz, amely segítségedre lehet az edzéseken és még ülőmunka során is (labdán ülve könnyen megvalósítható a gerinc fiziológiás tartása, és a porckorongok anyagcseréjét is növeli az állandó mikromozgás).  Használatakor folyamatos egyensúlyra van szükség, így kiváló törzsizomzat fejlesztő, kreatívan használható a core tréningek során is. Álló és talajgyakorlatoknál is felhasználható, növelve az adott gyakorlat nehézségét.

2. Ugrálókötél

Amellett, hogy felidézi a felhőtlen gyermekkort és szuper kikapcsolódás, nagyon hatékony az állóképesség fejlesztésében. Ma már több hetes ugrókötél challange (kihívás) is létezik, funkcionális és intervall edzéseken is alkalmazzák. Garantáltan felviszi a pulzust, segíthet a fogyásban. Nem utolsó szempont, hogy bármekkora táskában elfér, és szobában vagy szabadban is egyaránt használható.

3. Pilates-gyűrű/Fitness gyűrű

Akik szeretik a kihívásokat, azoknak kiváló választás a Pilates-gyűrű. Az eszköz használata intenzívebbé teszi az alapgyakorlatokat, alaposan megdolgoztatja az izmokat, segítségével hatékonyabb lehet az alakformálás. Kiválóan alkalmazható a belső- külső comb valamint a karok és a törzs izmainak edzésére. Nem csak Pilates, hanem jóga, gerinc-  vagy mélyizomtorna tökéletes kelléke lehet.

4. Gumiszalag

A különböző erősségben és hosszúságban kapható gumiszalag nem csupán az alakformáló tornagyakorlatokhoz, hanem nyújtó típusú és rehabilitációs gyakorlatokhoz is szuper kiegészítő. A rugalmas ellenállás minden izomcsoport megmozgatásához alkalmas. Felhasználásának csak kreativitásunk szabhat határt. És a legjobb: akár a zsebünkben is elfér.

5. Egyensúlyozópárna

Az egyensúlyozó párna levegővel töltött eszköz, mely üléshez használva aktív ülőhelyzetet, egyenes testtartást biztosít. Segíthet a hát- és derékfájás csökkentésében. Tornába beépítve fejleszti az egyensúlyérzéket, a koordinációs képességet, és izomerősítő gyakorlatok is végezhetők vele.

+1 Pulzusmérő óra

A Pulzusmérő eszközök segítik az edzést végzőt, hogy a mozgás pulzuskontrolláltan történjen, azaz a személyes pulzus célzónán belül maradjon. A pulzusmérő jelzi, ha a célzóna alá vagy felé mentünk - emellett kiszámolja az átlag pulzust, a mozgás során elégetett kalóriát, a megtett távolságot. Segítségével folyamatosan monitorozhatja viselője a teljesítményt.